Monday, January 7, 2008

Separuh hari ke Bukit Tinggi

Weekend baru ni me, hubby and kids went to Bukit Tinggi Resort. around 45 mins sampai le kat sana.. memula sampai kt bawah tu ada la heli color hijau, my hubby cakap kalau heli tu ada maknanye owner resort tu ada la.. sapa lagi kalau bukan Tan Sri Vincent Tan (Berjaya Group)... hubby cakap dulu tan sri ni nak jadikan bukit tinggi ni pusat hiburan macam Genting..nak lawan Tan Sri Goh Tong.. tp sbb tentangan dari pihak tertentu tak jadi...so jadi le resort biasa..

memula sampai tu ingatkan bukit dia tinggi macam Cameron.. but not so la.. ..so tak de la tragedi mabuk untuk kali ini..ehehe.. 1st spot yg aku singgah is Japanese Village.. dekat tepi jalan tu dah disambut dengan deretan bunga ala² bunga sakura.. hehehe..namenye 'Impatients Rosetta'
lps tu ada laluan ke kaw. sample umah jepun and ada ikan Kap Jepun yg maha besar.. tak tau la ikan ni makan ape....anak aku punye le geram.. sampai nak tertumus dalam fish pond tu..dekat umah jepun tu pulak ada 2 org 'model Jepun' yg ala² innocent gitu muka dah la masam giler.. macam boring je kot dok kat situ tunggu visitor datang..'konochiwa..konochiwa..' dok terjerit² minah jepun ni nampak org datang...'hait..hait...'..aku pun cakap le..'can i have a photo with u..' dia pun tunduk and tercegat kat sebelah pintu tu.. aku ingatkan mmg betul jepun piau le.. anak² aku pun pi la mengutip batu sungai kat tepi umah dia tu nak baling dalam fish pond.. tetiba menjerit minah jepun tadik..'adik.. jangan kutip itu batu..'.. cheh.. yo yo je aku ingatkan tak pandai cakap melayu... upenye.. cina celup jepun daa....

ada satu spa kat situ namnye Tatami Spa... sekali masuk RM2800.. nak cuba.. hehehe.. i dont think so.. baik aku scrub sendiri badan aku..rm2.80 beli seketul sabun...lps tu kami pegi ke Colmar Resort.. best arr tgk pemandangan yg ala² french gitu.. sibuk i snapshot ngalah paparazzi...
minum air teh o kosong segelas. ... hhmmmm..guess how much i have to pay for it...RM8.. melampau betul... aku minum pepagi dekat pasar datuk keramat tu teh o suam baru rm0.60...tp Berjaya Hill punye class... amik la hg ni....pembaziran sungguh..


petang tu tak de la aku tido situ.. sbb sekejap round dah abih area tu... so tak de la mencabar sangat..eheeheh..sekian..kalau nak tengok foto lagi.... lawat la my friendster..eheheheh..

2 comments:

Anonymous said...

mmg tak mencabar pun kat situ..aii gi dulu, amik zohor dekat hentian karak tu, gi bukit tinggi..jalan² - colmar, taman arnab, taman jepun..pastu balik amik asar dekat hentian karak jugak..see see..kejap je kan :D

apa pun, taman jepun dia best..very the nyaman gitu..

Rosmar said...

a'ah.. jalan kejap je dah abih... tak tau dah nak pi mana.. buat sakit telinga je pi naik bukit..ehehe.. taman jepun mmg best.. rasa nak duk je dalam hutan mini dia tuh..